Bananpaj som smakar som friterad banan

Gjorde enligt det här receptet, men jag modiferade det lite eftersom jag inte hade sirap hemma som de står i receptet där.
 
Ingredienser:
100g smör, rumstempererat
1½ dl mjöl
1½ dl socker
3-4 bananer, skivade
½dl sirap(inget måste men de gör att de blir en mer knäckig smak i pajen)
 
Gör såhär:
Värm ugnen till 200 grader. Blanda ihop smör, socker och mjölet till en smet och ha i sirap om du använder det. (inte som på min bild, jag misslyckades lite där för jag antar att de är för att jag inte har sirapen i, jag vet inte!). Lägg de skivade bananerna i en pajform av val. Fördela blandingen på bananerna, in i ugnen i ca 20 minuter. Äts varm eller ljummen med glass till detta.
 
 
 
 
 
 
Supergott, men nästa gång tror jag att jag ska ta fram smöret lite tidigare under dagen och låta de stå i rumstemperatur i nån timme och även ha i sirap. Man lever och man lär.
 
Wilma Ahlborg
2016-03-11 @ 20:41:07
URL: http://wilmaahlborg.blogg.se/

Låter och ser gott ut!!

Svar: Den är verkligen god! Rekommenderar den verkligen ^^
Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0